Project’s Detail

DESKRIPSI TUGAS AKHIR :
ANALISA PENYEBAB OVERHEATING PADA POWER TAKE OFF PC 1250-8R SP DI PT. KAYAN PUTRA UTAMA COAL SITE LOREH
Abstrak (Abstracts)
This study aims to determine the cause, the process of occurrence, as well as ways to prevent overheating of the power take off. The problem solving uses the eight step troubleshooting method. This Troble occurs simultaneously with the increasing volume and changing of the oil shutter on the PTO. While the volume on the engine oil is reduced. From both indications, it can be seen that there is damage to the components that cause the exit of oil from the engine to PTO. One such component is the rear seal and rear end crankshaft. To find out whether the component is damaged, then done the process of removal on PTO assy and flywheel. From the results of the examination, it was discovered that the rear sleeve and rear end seal on the crankshaft of wear due to engine oil containing contaminants from entering the gap between the two components. At the time of the unit in operation, the contaminant particles rub together continuously with the rear sleeve seal and the rear end of the crankshaft, resulting clereance of nearly 8x enlarged rear end of a given tolerance value shop manual. Because the clereance rear end is very large, the engine oil will be easier to exit and increase the PTO oil volume. The addition of this volume is directly proportional to the increase in mass of the resulting amount of heat are required for lowering the temperature of the oil, so that the rate of heat release will be longer and there was overheating. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penyebab, proses terjadinya, serta cara untuk mencegah overheating pada power take off tersebut. Penyelesaian trouble ini menggunakan metode eight step troubleshooting. Troble ini terjadi bersamaan dengan bertambahnya volume dan berubahnya wana oli pada PTO. Sedangkan volume pada oli engine berkurang. Dari kedua indikasi tersebut, dapat diketahui bahwa adanya kerusakan komponen yang menyebabkan keluarnya oli dari engine menuju PTO. Salah satu komponen tersebut adalah rear seal dan rear end crankshaft. Untuk mengetahui apakah komponen tersebut mengalami kerusakan, maka dilakukan proses remove pada PTO assy dan flywheel. Dari hasil pemeriksaan, ditemukan bahwa sleeve rear seal dan rear end pada crankshaft mengalami keausan akibat adanya oli engine yang mengandung kontaminasi masuk diantara celah dua komponen tersebut. Pada saat unit beroperasi, partikel kontaminan tersebut bergesekan secara terus menerus dengan sleeve rear seal dan rear end crankshaft sehingga mengakibatkan clereance dari rear end membesar hampir 8x dari nilai toleransi yang diberikan shop manual. Karena clereance rear end sangat besar, maka oli dari engine akan semakin mudah untuk keluar dan menambah volume oli PTO. Penambahan volume ini berbanding lurus dengan bertambahnya massa yang mengakibatkan besarnya kalor yang dibutukan untuk menurunkan suhu dari oli tersebut, sehingga laju dari pelepasan panas akan semakin lama dan terjadilah overheat.

Keyword : overheat, power take off, sleeve rear seal, rear end crankshaft, heat.

Nilai Properti
: ABDUL AZIZ, : 140309232291, : Politeknik Negeri Balikpapan, : ALAT BERAT, : 2017, : Indonesia, : Tugas Akhir, : Prepustakaan Poltekba,

 

Download Full Text
Pembimbing
Drs. Syaeful Akbar, M.T.

E-mail :syaeful.akbar@poltekba.ac.id

www.poltekba.ac.id
Dr. Hadi Hermansyah, S.Si., M.Si.

E-mail :hadi.hermansyah@poltekba.ac.id

www.poltekba.ac.id
https://www.elementbike.id/data/selotgacorku/https://karanganbungacilacap.com/https://vclass.unila.ac.id/blog/sdana/https://sipolahta.dispermadesdukcapil.jatengprov.go.id/fontawesome-free/-/slot186/https://dupak.dinkes.jatimprov.go.id/public/storage/-/https://simawa.upnvj.ac.id/uploads/temp/smaxwin/https://e-learning.uniba-bpn.ac.id/rahasia/https://www.elementbike.id/product/slot186/https://bpiw.pu.go.id/image/scatter/http://lms.sipil.ft.unand.ac.id/layouts/https://e-learning.universitasbumigora.ac.id/local/maxclub/