Project’s Detail

DESKRIPSI TUGAS AKHIR :
UPAYA MEMINIMALISIR REDO JOB SERVICE PADA UNIT ARTICULATED HAULER A40D VOLVO DALAM MELAKUKAN PERIODIC SERVICE DI PR LUBRISINDO JAYA GEMILANG, SITE KARYA PUTRA BORNEO BATUAH
Abstrak (Abstracts)
Periodic service is a maintenance action activity that is carried out periodically with implementation intervals based on the hours meter (HM) of heavy equipment. Each unit of heavy equipment when it reaches the hours meter must be carried out periodically for periodic service. This study aims to minimize redo job service when the unit has finished performing periodic service on the ADT A40D unit, as well as to make all parties aware of the meaning of accuracy and accuracy in component installation, component replacement, and tightening in accordance with good and correct torque according to the SOP ( Standard Operational Procedure) that has been recommended. Redo job service is a problem that arises after the periodic service is less than 72 hours, as a result of less than optimal workmanship, and will have an impact on the cost (cost) will be higher, and the number of downtime units will be higher, so it will cause disruption of production equipment operation activities. . The factors that cause redo job service when doing periodic service 500-2000 hours, namely when replacing spare parts or components, there are errors in component installation, lack of tightening on component parts resulting in looseness and lack of cabin cleanliness checks which can result in a component of the cooling system is deadlocked so that it can cause heat in the cooling system (Hot AC), from these observations we can know that after every periodic service a final inspection must be carried out before the unit is used in accordance with the SOP (Standard Operating Procedure) or on the final inspection sheet. Of course it will be more accurate when compared to those that are not in accordance with the SOP (Standard Operating Procedure). With the efforts to minimize the occurrence of redo job service, there are no more problems that have an impact on the company, which is expected to increase profits for the company. Keywords: Periodic service, Redo job service, efforts to minimize redo job service Periodic service adalah sebuah kegiatan tindakan perawatan yang dilakukan secara berkala dengan interval pelaksanaan berdasarkan hours meter (HM) dari alat berat. Setiap unit alat berat ketika sudah mencapai hours meter harus segera di lakukan periodic service secara berkala. Penelitian ini bertujuan untuk meminimalisir redo job service pada saat unit selesai melakukan periodic service pada unit ADT A40D, serta menyadarkan semua pihak tentang arti ketelitian dan ketepatan dalam pemasangan komponen, penggantian komponen, dan pengencangannya yang sesuai dengan torque yang baik dan benar sesuai dengan SOP (Standart Operational Procedure) yang telah di rekomendasikan. Redo job service adalah masalah yang timbul setelah periodic service kurang dari 72 jam, akibat dari pengerjaan yang kurang maksimal, dan akan berdampak pada cost (biaya) akan semakin tinggi, dan jumlah downtime unit akan semakin tinggi, sehingga akan menyebabkan terganggunya kegiatan operasi alat produksi. Faktor-faktor penyebab terjadinya redo job service pada saat melakukan periodic service 500-2000 jam yaitu pada saat melakukan penggantian sparepart atau komponen adanya kesalahan dalam pemasangan komponen, kurangnya pengencangan pada bagian komponen sehingga terjadi kekendoran (loose) dan kurangnya pengecekan kebersihan cabin yang dapat mengakibatkan suatu komponen sistem pendingin mengalami kebuntuan sehingga dapat menjebabkan panas pada sistem pendingin (Hot AC), dari pengamatan tersebut kita dapat mengetahui bahwasanya setiap selesai melakukan periodic service harus di lakukan final inspection sebelum unit digunakan sesuai dengan dengan yang ada pada SOP (Standart Operasional Prosedure) atau pada sheet final inspection. Tentu saja akan lebih akurat jika di bandingkan dengan yang tidak sesuai dengan SOP (Standart Operasional Prosedure). Dengan adanya upaya- upaya untuk meminimalisir terjadinya redo job service tidak ada lagi masalah-masalah yang berdampak pada perusahaan, yang di harapkan dapat meningkatkan keuntungan bagi perusahaan. Kata Kunci : Periodic service, Redo job service, upaya-upaya untuk meminimalisir redo job service

Keyword : Keywords: Periodic service, Redo job service, efforts to minimize redo job service

Nilai Properti
: ANUGRAH PRATAMA Z , : 912019059, : Politeknik Negeri Balikpapan, : TEKNIK MESIN, : 2022, : Indonesia, : Tugas Akhir, : Prepustakaan Poltekba,

 

Download Full Text
Pembimbing
Ali Abrar, S.Si., M.T.

E-mail :ali.abrar@poltekba.ac.id

www.poltekba.ac.id
Subur Mulyanto, S.Pd., M.T.

E-mail :subur.mulyanto@poltekba.ac.id

www.poltekba.ac.id
https://www.elementbike.id/data/selotgacorku/https://karanganbungacilacap.com/https://vclass.unila.ac.id/blog/sdana/https://sipolahta.dispermadesdukcapil.jatengprov.go.id/fontawesome-free/-/slot186/https://dupak.dinkes.jatimprov.go.id/public/storage/-/https://simawa.upnvj.ac.id/uploads/temp/smaxwin/https://e-learning.uniba-bpn.ac.id/rahasia/https://www.elementbike.id/product/slot186/https://bpiw.pu.go.id/image/scatter/http://lms.sipil.ft.unand.ac.id/layouts/https://e-learning.universitasbumigora.ac.id/local/maxclub/